Sekcja rachunkowości budżetowej

st. sekc. mgr. Elżbieta Gawron
Technik
tel. 95 7338 430
gawrone@strazgorzow.pl

Teresa Nowak
Starszy inspektor
tel. 95 7338 431
nowakt@strazgorzow.pl


Sekcja rachunkowości budżetowej realizuje zadania z zakresu spraw:

  1. finansów
  2. zarządzania jakością

Do zadań sekcji rachunkowości budżetowej należy:

  1. w zakresie spraw finansowych:
  • sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta miejskiego nad gospodarką finansową;
  • prowadzenie rachunkowości komendy miejskiej;
  • prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
    • wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy miejskiej,
    • zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę miejską,
    • przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
    • zapewnieniu terminowego ściągania należności;
  • analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy miejskiej;
  • prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  • nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy miejskiej;
  • prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych.
  1. w zakresie spraw zarządzania jakością:
  • zapewnienie, że procesy potrzebne w systemie zarządzania jakością są ustanowione, wdrożone i utrzymywane w komendzie miejskiej;
  • przedstawianie Komendantowi Miejskiemu PSP sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu zarządzania jakością i wszelkich potrzeb związanych z doskonaleniem pracy w KM PSP;
  • zapewnienie upowszechniania w komendzie miejskiej PSP świadomości dotyczącej wymagań klienta.